Till förstasidan                                   för nöjes skull


 

Internet istället för mässor

 

IT. I slutet av veckan slår Skånemässan upp dörrarna på Malmömässan. Och det är bara en av många marknadsplatser och expoevenemang som finns i regionen. Men det finns producenter som funderar på att dra ned på mässdeltagandet och istället visa sina produkter på nätet. Enligt tidningen ATL planerar till exempel stora skogsmaskintillverkare att visa sina nya maskiner på Youtube, istället för på dyra mässor runt om i världen.

   – Det är uppenbart att mässorna inte har samma roll som tidigare. Vi och många andra tillverkare lägger nu ut våra maskiner på andra forum, typ Youtube. Det är verkligen på gång och jag tror att det framför allt kan locka unga människor, säger Henrik Dahl, avdelningschef på John Deere till tidningen. Han tror det hade sparat många miljoner åt företagen och att man kanske hittar en yngre publik via nätet.

   Om kunderna vill se maskiner i drift i verkligheten har man dessutom egna "roadshows", där fabrikanterna åker runt i Sverige och sätter upp egna demoplatser. På Komatsu Forest, som kör med det konceptet, tycker marknadsfolket att det ger bättre kundkontakt.

2009-05-26

 

 

 


 

Till

Till (Email)

Från

Från (Email)

Meddelande

 

                                                                                                  
 

 

 

 

Prenumerera på eventnews.ses nyhetsbrev. Gratis förstås! 

Anmäl här.

 

 

Gör till min startsida!

 

 

 

Annonser:

 

Boka biljetter hos Ticnet.se

 

 

 

 

 

 

 

 

Besökvärt

 

Travel Gate Sweden

 

 


eventnews.se   evenemang   löpet    nyhetsarkiv    Innehavare av utgivningstillstånd från Radio- och TV-verket    ©copyright eventnews.se 2007